One moment, please

Fibre solubile pentru slabit. Dieta cu fibre - beneficii pentru slabit si sanatate

dieta de 13 zile kfetele

WhatsApp Fiecare tip de planta are un perete celular protector, care ii ofera forma si textura si care este compus din molecule fibroase care il intaresc si ii sprijina dezvoltarea.

Cand mananci un mar sau o salata de spanac proaspat, aceste fibre intra in sistemul tau digestiv si devin fibre solubile sau insolubile — in functie de capacitatea lor de a se dizolva in apa. Ambele fibre solubile pentru slabit de fibre sunt benefice unui tranzit intestinal sanatos si unei digestii fara probleme in fiecare zi. In articolul de astazi descoperi cat de utile sunt fibrele in alimentatia ta zilnica pe care le poti lua doar din surse vegetale! Ce sunt fibrele alimentare si la ce te ajuta ele Fibrele alimentare sunt un tip de carbohidrat in a carui structura intra molecule de zahar legate intre ele in asa fel incat pot fi usor descompuse si folosite ca energie.

Nu orice tip de fibre te ajuta sa slabesti

Intestinul subtire nu poate digera fibrele la fel cum digera alte tipuri de carbohidrati, acestea nefiind la fibre solubile pentru slabit de valoroase ca amidonul sau zaharurile cand vine vorba despre cantitatea de energie oferita. Cu alte cuvinte, fibrele nu ofera multe calorii, dar sunt extrem de pretioase deoarece joaca un rol crucial in digestie.

Tipuri de fibre alimentare Aproape toate legumele, fructele, cerealele integrale, leguminoasele, semintele si nucile contin o combinatie de fibre solubile si insolubile.

Un mar, de exemplu, contine fibre solubile in miez si fibre insolubile in coaja. Citeste si articolul nostru despre fibre, micile ajutoare mari!

încercând să piardă în greutate în timp ce pms

Totul despre fibrele solubile: beneficii in alimentatie, alimente bogate in fibre solubile Fibrele solubile ca pectina, inulina, guma, mucilagiul, amidonul rezistent si beta-glucanul se dizolva in apa din stomac, se umfla, formeaza o substanta gelatinoasa care incetineste digestia alimentelor, le favorizeaza tranzitul eficient si apoi este descompusa de bacteriile din intestinul gros.

Aceasta fermentare a fibrelor solubile in surse de energie pentru bacteriile benefice le confera calitatea de fibre prebiotice pectina, inulina, beta-glucanulcare ajuta microbiomul intestinal si permit organismului sa absoarba mai bine mineralele esentiale din mancare calciu, fier, magneziu.

Semintele de psyllium introduse in formula ColonHelp contin de 14 ori mai multe fibre decat ovazul. Astfel, g seminte de psyllium contin 71 g fibre, in vreme ce ovazul — 5 g. Fibrele de psyllium absorb foarte multa apa: de ori greutatea lor. O data cu apa, absorb si substantele toxice.

Procesul de decelerare a digestiei atrage fibre solubile pentru slabit sine absorbtia lenta sau redusa a anumitor substante care pot avea un efect negativ asupra sanatatii daca le-ar creste prea rapid nivelul — carbohidrati, de exemplu incetinirea ritmului in care acestia intra in fluxul sangvin previne cresterea brusca a glicemiei dupa masa.

Daca bei un fibre solubile pentru slabit de suc de portocale, zaharul din fruct este metabolizat aproape imediat, iar glicemia creste rapid; daca mananci o portocala, fibrele solubile din fruct incetinesc acest proces.

Fibrele solubile sunt principalul tip de fibre din cereale orz, ovazleguminoase fasole, linte, mazareseminte chianuci si unele fructe si legume citrice, fructe de padure, mere, morcovi, broccoli, fasole verde, conopida, cartofi.

Asociate adesea cu pulpa sau miezul, fibrele solubile isi schimba consistenta in urma gatirii diferitelor alimente. Gratie modului in care actioneaza din interior, fibrele insolubile pot preveni si trata constipatia, fibre solubile pentru slabit ei hemoroiziidiversele afectiuni digestive asociate cu un tranzit intestinal defectuos sau lent diverticuloza, de exemplu si pot reduce riscul de cancer colorectal cu cat deseurile alimentare petrec mai putin timp in corp, cu atat scad sansele ca substante daunatoare sa treaca prin peretii intestinali, ajungand in fluxul sangvin.

Fibrele în dieta de slăbire

Un alt beneficiu al fibrelor insolubile este faptul ca maresc sentimentul de satietate dupa masa, deci te pot ajuta sa scapi de cateva kilograme in plus. Fibrele insolubile sunt derivate din coaja fructelor, legumelor si cerealelor, sunt compuse din molecule de celuloza si lignina si pot fi incluse in alimentatia ta zilnica prin consumul de: mere, pere, cartofi, tarate de grau, orez brun, paine integrala, porumb, varza de Bruxelles, fasole.

Consumă în fiecare zi câteva alimente bogate în fibre, mai ales la micul dejun și la mesele principale ale zilei.

Cate fibre alimentare trebuie sa consumi zilnic Ambele tipuri de fibre sunt sanatoase, ai nevoie de amandoua in alimentatie si majoritatea dintre noi nu consuma fibre solubile pentru slabit.

Daca nu suferi de nicio problema digestiva, cantitatea medie recomandata zilnic de fibre totale este de 14 grame la 1. Pentru un aport echilibrat de fibre, consuma zilnic 5 portii de fructe si legume, dar si cereale, nuci fibre solubile pentru slabit seminte variate orienteaza-te dupa infograficul de la finalul acestui articolinlocuieste painea, pastele si orezul albe cu variante integrale, inlocuieste dulciurile din mancare de varza pentru slabit cu fructele uscate sau nucile nesarate, ia din cand in cand suplimente alimentare bogate in fibre ca pudra de fructe de baobab si bea suficienta apa.

Sus Regleaza colesterolul din sange Consumul alimentelor bogate in fibre ajuta la scaderea colesterolul rau din sange si la cresterea celui bun, contribuind astfel la reglarea nivelului acestuia si la prevenirea eventualelor complicatii. Efectul benefic asupra colesterolului apare datorita faptului ca fibrele impiedica absorbtia grasimilor nocive in organism. Fibrele previn cancerul de colon Fibrele sunt carbohidratii care combat cancerul de colonunul dintre cele mai raspandite tipuri de cancer din lume. In momentul in care ajung in intestine, fibrele se umfla, faciliteaza miscarile de eliminare fibre solubile pentru slabit fecalelor si regleaza flora intestinala, contribuind la imbunatatirea tranzitului si a digestiei. Previn constipatia si hemoroizii Constipatia este o alta afectiune medicala extrem de raspandita la ora actuala in lume si favorizata de un stil de viata nesanatos, bogat in alimente nocive, stres, sedentarism etc.

Dar poti oare consuma prea multe fibre? Aceste efecte secundare se pot ivi si in cazul persoanelor carora nu le plac fructele si legumele si care incearca sa isi mareasca aportul de fibre exclusiv prin suplimente alimentare. O alimentatie bogata in fibre poate interfera cu absorbtia si eficacitatea anumitor medicamente, deci cere sfatul medicului in legatura cu asta.

pierde burta gras hula hoop

Descopera pe blog de ce hidratarea este atat de importanta! Alege pulberea de baobab, pentru un supliment alimentar de top! Vezi produsul Idei de retete bogate in fibre Pentru a te bucura din plin de fibrele din alimentatia ta zilnica, iti oferim mai jos cateva idei utile de retete care le includ, perfecte la mic dejun, pranz, cina sau desert. Pofta buna!

  • Cea mai rapida dieta de slabit din lume
  • Bio-Fiber, 60 tablete, Pharma Nord : Farmacia Tei online
  • Dieta 5 kg pe saptamana
  • Sport pt slabit acasa