Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO

Dieta intermittent fasting. Totul despre postul intermitent (intermittent fasting)

Totul despre postul intermitent intermittent fasting © Autor: Macoveiciuc Andreea Postul intermitent Intermittent fasting este o strategie de organizare a meselor de peste zi, cu scopul de a accelera metabolismul grăsimilor și a pierde în greutate, păstrând însă masa musculară. Prin post intermitent se poate defini orice strategie nutrițională ce presupune eliminarea uneia sau mai multor mese, zilnic sau săptămânal, cu scopul scăderii în greutate și a reducerii procentului de grăsime corporală.

  • Cum ajută cafeaua neagră să piardă în greutate
  • Este privit, în mare parte, ca o dietă eficientă, ce poate reduce rapid și sigur numărul de kilograme in plus.
  • Trebuie să slăbesc
  • Postul intermitent - slabeste fara sa renunti la alimentele tale favorite
  • Vezi galeria foto La 44 de ani, Oana Roman cântărește cu 10 kilograme mai puțin decât anul trecut pe vremea aceasta!
  • Dieta pentru exces de fier
  • Dacă l-ai și pus în aplicare, îți recomandăm să citești acest material, care îți poate schimbat total părerea despre eficiența acestui tip de dietă revoluționară!
  • ‎Simple - Postul Intermitent în App Store

Ce este postul intermitent? Totuși, postul intermitent ca strategie nutrițională nu este o tehnică nouă, metoda fiind recomandată în managementul unor afecțiuni ca obezitateadiabetul sau epilepsia încă din anii 1.

INTERMITTENT FASTING - DIETA ADOLESCENTES - CENAR CARBOS? Q\u0026A

Studii realizate la Universitatea Cornell în anii '30 asupra efectelor restricțiilor calorice la șobolani au arătat că subiecții supuși zilnic acestor restricții trăiesc mai mult și sunt expuși unor riscuri mai mici de a dezvolta diferite afecțiuni, comparativ cu subiecții hrăniți normal.

Totodată, cercetările desfășurate la Universitatea din Chicago în aniiasupra efectelor restricțiilor calorice și ale postului periodic, au arătat dieta intermittent fasting postul intermitent poate prelungi durata de viață a șobolanilor la fel de mult ca reducerea aportului caloric zilnic.

Mai mult, cercetările au evidențiat faptul că postul intermitent a încetinit evoluția afecțiunilor responsabile pentru dieta intermittent fasting animalelor de laborator 1.

Postul intermitent, periculos pentru sănătate

Mai aproape de zilele noastre, Mattson a lansat ideea că postul intermitent reduce riscul de apariție a bolilor degenerative ale sistemului nervos, protejând creierul de acțiunea unor toxine ce induc același tip de deteriorare celulară ce apare pe măsura înaintării în vârstă 3. Același cercetător a arătat efectele pozitive ale postului intermitent în prevenirea deteriorării țesutului nervos ca urmare a unui accident vascular cerebral, în ameliorarea deficitului motor într-un model animal al bolii Parkinson și încetinirea declinului cognitiv în modele animale ale demenței Alzheimer 4.

  • Dieta usor de tinut
  • Capturi de ecran iPhone Descriere Cover all the stages of fasting, weight loss, and keep track of water intake with the Fasting App for iPhone.
  • N foc 7 slăbire
  • Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO
  • Ce alte diete mai recomandati in afara de dieta intermittent fasting?
  • Trebuie să piardă în greutate în 21 de zile
  • Postul intermitent - slabeste fara sa renunti la alimentele tale favorite Postul intermitent - slabeste fara sa renunti la alimentele tale favorite Dacă vrei să scapi de kilogramele în plus, dar în același timp
  • Totul despre postul intermitent (intermittent fasting)

Iată deci că postul intermitent poate fi privit dieta intermittent fasting doar ca o strategie nutrițională, ci dieta intermittent fasting ca o modalitate de prevenire sau de combatere a efectelor unor afecțiuni cauzate, în principal, de deteriorarea celulară. Peste de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic. Principiile postului intermitent Revenind la efectele postului intermitent asupra greutății și compoziției corpului, este important să înțelegem mecanismele și principiile pe baza cărora funcționează acest mod de alimentare.

Potrivit lui Mattson, postul intermitent acționează ca o colonic poate să vă piardă în greutate ușoară de stres care activează în mod continuu funcția de apărare celulară 5.

Însă ceea ce interesează în vederea pierderii în greutate este abilitatea sa de a îmbunătăți răspunsul corpului la insulină, hormon responsabil cu menținerea unui nivel optim de glucoză în sânge. Este bine știut faptul că o sensibilitate scăzută la insulină favorizează apariția obezității, a diabetului și crește riscul de afecțiuni cardiace 2. Influențând răspunsul organismului la acest hormon, se poate obține un mai bun control asupra greutății corporale, iar pierderea kilogramelor în plus e dată în mare parte de scăderea procentului de grăsime corporală, nu de masă musculară.

Care sunt mecanismele ce duc la creșterea sensibilității dieta intermittent fasting insulină? Implicată în metabolismul glucidelor, lipidelor și proteinelor, insulina are rolul de a mări permeabilitatea membranelor celulare pentru glucide, ceea ce contribuie la menținerea unei concentrații relativ constante a glucozei în sânge.

Totodată, hormonul este implicat în transformarea glucozei în glicogen, substanță de rezervă depozitată în ficat și mușchii scheletici. Corpul uman are rezerve suficiente de glicogen pentru ore, însă după acest interval, dacă nu primește alte surse de glucide, trebuie să găsească o sursă alternativă de energie, iar aceasta este reprezentată de lipidele depozitate în țesutul adipos. În perioada de hrănire, corpul nu are nevoie să recurgă la rezervele de grăsime, întrucât primește suficientă energie din carbohidrații ingerați, care odată digerați sunt convertiți în glucoză.

În această stare, nivelul de insulină și glucide este scăzut, astfel că lipidele sunt folosite ca sursă de energie 6.

dieta intermittent fasting

Prin urmare, în perioadele de post intermitent, corpul arde grăsimile deja stocate într-un mod mai eficient, nefiind necesară modificarea programului de antrenament zilnic sau a cantității de alimente consumate.

Un nivel scăzut de leptină duce la apariția senzației de foame, pe când valori crescute ale acesteia inhibă foamea.

Totul despre postul intermitent (intermittent fasting)

La persoanele cu un procent mai mare de grăsime dieta intermittent fasting, date fiind resursele energetice suficiente, organismul produce mai puțină leptină, pe când persoanele cu o greutate normală și cele subponderate au slabire ovare polichistice mai mari ale leptinei în sânge.

Postul sau deficitul caloric determină scăderea nivelului acestui hormon în organism, generând senzația de foame, dieta intermittent fasting când hrănirea în așa-numitele ferestre din postul intermitent reechilibrează producția de leptină 7.

dieta intermittent fasting

Prin urmare, pentru ca organismul să nu resimtă postul intermitent drept o dietă restrictivă și pentru a evita efectul yo-yo ce însoțește aceste diete, este important ca numărul de calorii consumate în zilele de post intermitent să răspundă nevoilor energetice ale organismului. Pe baza acestor considerente, postul intermitent a fost multă vreme privit ca un remediu minune dieta intermittent fasting obezitate, însă realitatea este că nicio metodă de pierdere a greutății excesive nu funcționează identic la toți practicanții, prin urmare, postul intermitent nu este un leac universal!

Totuși, poate constitui o soluție pentru pierderea în greutate pe termen scurt, efectele sale asupra organismului fiind asemănătoare celor ale dietelor ce restricționează aportul de calorii.

Avantajul postului intermitent este acela că nu implică restricții calorice, ci doar reorganizarea meselor. Ambele metode produc aproximativ aceleași rezultate, deși efectele temporare asupra nivelelor de insulină și glucide în sânge sunt ușor diferite.

Ce alimente pot fi consumate în zilele de post intermitent?

dieta intermittent fasting

În linii mari, e indicat consumul de produse cât mai puțin procesate și cu un conținut scăzut de zahăr.

Nu este indicat să elimini carbohidrații din meniu, întrucât corpul va avea nevoie de glucoză pentru a-și reface depozitele de glicogen din fibrele musculare, însă partea cea mai mare a acestor nutrienți trebuie să provină din surse cât mai sănătoase - fructe, legume, orez, quinoa, cereale integrale.

Postul intermitent - slabeste fara sa renunti la alimentele tale favorite

Pe lângă carbohidrați, meniul zilnic trebuie să includă proteine — atât animale cât și vegetable - și grăsimi, recomandate fiind carnea de pui, curcan sau vită, dieta intermittent fasting, produsele lactate, ouăle, nucile, semințele.

În zilele în care nu faci niciun antrenament fizic, este recomandat ca ultima masă să fie compusă din carne și legume, dar fără carbohidrați din alte surse.

dieta intermittent fasting

Pentru zilele cu antrenamente intense se recomandă ca prima masă să fie servită imediat după antrenament și să includă și carbohidrați provenind din cereale și fructe. Reține că pentru a arde grăsimile într-un mod mai eficient, antrenamentul trebuie efectuat înainte de prima masă, când rezervele de glicogen vor fi reduse, iar dieta intermittent fasting va folosi lipidele din țesutul adipos pe post de sursă de energie.

Postul intermitent (Intermittent fasting) – Argumente Pro şi Contra

Altfel spus, trebuie să existe un echilibru între cantitatea de alimente consumată și aportul de dieta intermittent fasting. Efecte asupra sănătății Beneficii ale postului intermitent Cu toate că nu există un număr suficient de mare de studii care să arate efectele pe termen lung ale postului intermitent, cercetările efectuate până în prezent au demonstrat numeroase beneficii ale acestei strategii nutriționale asupra sănătății, atunci când metoda este adoptată pentru o perioadă de timp limitată.

Un studiu din publicat de Mattson și Johnson a arătat că postul intermitent îmbunătățește simptomele pacienților astmatici și reduce inflamația 9. Totodată, această metodă s-a dovedit benefică în extinderea duratei de viață la animale de laborator, atunci când a fost practicată pe termen scurt, iar o cercetare realizată pe 10 pacienți cu cancer a arătat că postul intermitent realizat înainte de ședințele de chimioterapie poate reduce efectele adverse ale acestora, îmbunătățind șansele de recuperare 8.

De asemenea, am amintit deja studiile lui Mattson care au demonstrat efectele benefice ale postului intermitent, practicat pe termen scurt, asupra sistemului nervos, precum și abilitatea acestei metode de a reduce riscurile de boli degenerative și cardiovasculare.

dieta intermittent fasting

Cui se adresează postul intermitent? Recomandări Postul intermitent este benefic persoanelor cu o stare de sănătate generală bună, dar care doresc să scape de excesul de grăsime și să obțină un corp mai atletic fără a recurge la restricții calorice. Este indicat pentru cei cu o dietă echilibrată, care doresc să obțină un mai bun control asupra poftei de dulciuri sau produse de tip fastfood, precum și persoanelor care doresc să-și îmbunătățească funcționarea sistemului endocrin.

Este indicat ca metoda să fie adoptată progresiv, începându-se cu zile pe săptămână și crescând la zile după ce organismul de adaptează noului mod de hrănire.

Ce presupune “intermittent fasting”, dieta pe care Oana Roman o ține de un an | FOTO

Pe durata zilelor de post, nu se recomandă sesiunile lungi de antrenament, ci exerciții mai scurte și de intensitate mai mare, cum sunt cele cu greutăți sau HIIT high intensity interval training. Sesiunile lungi de exerciții cardio pot duce la suprasolicitare și sindromul de burnout, de aceea ideal este ca adepții postului intermitent să practice exerciții de forță, de ori pe săptămână. De asemenea, postul intermitent nu este indicat femeilor însărcinate și celor care practică exerciții fizice intense zilnic, în cazul acestora din urmă existând riscul scăderii procentului de grăsime corporală sub limita considerată normală.

  1. Apple Watch Descriere Simple fasting and meal tracker app is the easiest way to keep track of your eating habits, get personalized insights about your health, and make your daily fasting routine better.
  2. Cum să slăbesc în intestinul meu

Postul intermitent nu este recomandat persoanelor hipoglicemice, diabetice, celor cu probleme cardiace, tulburări de alimentație sau femeilor care alăptează. Mattson M. Stote K. Bronwen M. Safdie F. Johnson J.

Could intermittent fasting work for you? Klempel M. Harvie M. Ahmet I. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!